10 lis 2013

znaczący wiersz (II wersja)


wytnij mi numer – prosisz, podając karton i nożyczki

czasem rozumiem wprost, na wyrost, a masz wiele znaczeń

znaczysz dla mnie: ciemne ścieżki i zaułki, karty do gry


w pokera, gdy gram o ciebie dla pieniędzy na wspólny

dom i trawnik. gdy na turniejach tańca towarzyskiego

towarzyszy mi uczucie, jakbym chciał – otworzyć ogień

zaciągnąć się, do legii cudzoziemskiej,


gdy komuś starasz się przychylić nieba, musisz uważać

może sprężynować. przejście przez życie suchą stopą

jest niemożliwe, gdy chcesz dojść do źródła,


wyciąłem ci numer, pierwszy, zamoczyłem stopy do pasa

płynę szybciej tam gdzie przypis i załącznik, gdzie łączą się

światy a niebo jak stary myśliwski nóż, wchodzi po rękojeść


zjesz z ręki, jak sikorka uwolniona z więzi

na mnie kładziesz dłonie

uszy po sobie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuje za odwiedziny i komentarze